Serdecznie zapraszamy Kibiców! Wstęp wolny!

Flying Disc Dog Open™ (FDDO)

OBSTACLE COURSE (tor przeszkód)

PRZYKŁADOWE FILMY TEJ KONKURENCJI

Tor przeszkód składa się z sześciu różnych stacji, które ukazują zarówno umiejętności zawodnika, jak i stopień wyszkolenia psa.

Punkty można zdobyć na kilka sposobów:

  • CLEAR - rzut wykonany prawidłowo (technicznie) dla danej stacji
  • CATCH - dysk złapany przez psa poza strefą premiową
  • ZONE - dysk złapany przez psa w strefie premiowej

Zasady przyznawania punktów:

RZUT   ZŁAPANIE DYSKU   PUNKTY
CLEAR + ZONE = 7
CLEAR + CATCH = 5
CLEAR + NO CATH = 4
NO-CLEAR + ZONE = 3
NO-CLEAR + CATCH = 1
NO-CLEAR + NO-CATCH = 0

Ogólne zasady dla rundy Obstacle Course (Tor Przeszkód):

Każdy rzut jest wykonany z pola startowego w kształcie koła o średnicy 10 stóp. W trakcie rzutu, obie stopy zawodnika muszą znajdować się w polu startowym, zawodnik nie może się wychylać poza pole startowe.

Na każdej stacji może być wykonany tylko jeden rzut, poza stacją szóstą, na której dopuszczalna jest poprawka rzutu.

Jeśli w trakcie wykonywania rzutu, zawodnik przekroczy linię pola startowego, następuje odjęcie 1. punktu karnego.

Aby uzyskać punkt za złapanie przez psa dysku w strefie bonusowej, pies musi w momencie łapania (lądowania, jeśli złapał dysk w powietrzu) przynajmniej dwoma łapami znajdować się wewnątrz strefy bonusowej (premiowej).

Wszystkie strefy bonusowe mają kształt kwadratu o boku długości 10 stóp, poza najdalszą strefą w Free-4-All (stacja szósta), która ma kształt okręgu o średnicy 10 stóp.

Odległość od linii pola startowego do środka strefy bonusowej (na stacjach od pierwszej do piątej) wynosi 45 stóp.

W momencie rzutu pies może być w ruchu, jednak nie dalej niż w odległości 25 stóp od zawodnika.

W razie potrzeby można wymienić dysk w trakcie rozgrywki.

Kolejność pokonywania przeszkód jest następująca: Skip Plate, Hoop Tree, Hyzer, Tunnel Vision, Single Hoop oraz Free-4-All.

Maksymalna ilość punktów do zdobycia na poszczególnych stacjach:

STACJA PUNKTY
Skip Plate 7
Hoop Tree 7
Hyzer 7
Tunnel Vision 7
Single Hoop 7
Free-4-All 5
TOTAL 40

Stacje rundy Obstacle Course (Tor Przeszkód):

Skip Plate – aby uzyskać maksymalny wynik (7 punktów) należy wykonać rzut z odbiciem dysku od wyznaczonego pola (kwadrat o boku długości 4 stóp, tj. ok. 1,22 m), a pies musi złapać dysk w strefie bonusowej (kwadrat o boku długości 10 stóp), oddalonej od pola startowego o 45 stóp

Hoop Tree – aby uzyskać maksymalny wynik (7 punktów) należy rzucić dyskiem przez jedno z kół (dowolne), a pies musi złapać dysk w wyznaczonej strefie bonusowej (kwadrat o boku długości 10 stóp), oddalonym od pola startowego o 45 stóp

Hoop Tree

Hyzer – aby uzyskać maksymalny wynik (7 punktów) należy przerzucić dyskiem za flagę z prawej lub lewej strony (nie nad lub pod flagą), a pies musi złapać dysk w wyznaczonej strefie (kwadrat o boku długości 10 stóp) znajdującej się za flagą, oddalonej od pola startowego o 45 stóp

Hyzer

Tunnel Vision – aby uzyskać maksymalny wynik (7 punktów) należy rzucić dyskiem przez tunel, a pies musi złapać dysk w wyznaczonej strefie bonusowej (kwadrat o boku długości 10 stóp), oddalonej od pola startowego o 45 stóp

Tunnel Vision

Single Hoop – aby uzyskać maksymalny wynik (7 punktów) należy rzucić dyskiem przez koło, a pies musi złapać dysk w wyznaczonej strefie bonusowej (kwadrat o boku długości 10 stóp), oddalonej od pola startowego o 45 stóp

Single Hoop

Free-4-All – aby uzyskać maksymalny wynik (5 punktów) należy wykonać rzut na odległość 90 stóp, a pies musi złapać dysk w najdalej oddalonej strefie bonusowej nr 4 (okrąg o średnicy 10 stóp).
W pozostałych strefach przyznawana jest następująca ilość punktów:

  • Strefa 4 – 5 punktów
  • Strefa 3 – 4 punkty
  • Strefa 2 – 3 punkty
  • Strefa 1 – 2 punkty
  • Dysk złapany poza strefą – 0 punktów

Dopuszczalne jest wykonanie jednego rzutu dodatkowego (poprawka), jeśli zawodnik uzna, że wynik go nie satysfakcjonuje. W takim przypadku liczy się punktacja ostatniego (poprawkowego) rzutu, niezależnie od jego wyniku – lepszy lub gorszy od pierwszego.

Pobierz schemat pola Obstacle Course